2011. augusztus 6., szombat

Túró rúdi torta / Gizitől /

Hogy mit is csináljak a hétvégére nasit??Igazából nem is kellet sokat gondolkodnom az ötlet már péntek délután meg volt, gyorsan át néztem Gizi barátnőm receptes blogjába és ott megkerestem, a Túró rúdi tortát, és kiírtam a hozzávalókat egy cetlire és irány az Auchan, majd ahogy haza értünk neki is álltunk a főzésnek és a desszertnek is. :))

Vagyis közösen!A torta készítését Gizi leírása szerint készítettük lépésről lépésre jó a hozzávalóknál csak két dolgot változtattam:mégpedig reszelt narancs helyet ( Reszelt citromhéját tettem bele valamint málnazselé helyett,( eper lekvárt amit Verától kaptam és ő is készített.)
Hozzávalók: az első réteghez és a másodikhoz is!
25 dkg túró
1 dl tejszín
6-8 dkg porcukor
1 cs vaníliás cukor
reszelt narancshéj
1 g zselatin
valamint:
1 cs Győri Édes vaníliás keksz
1cs Győri Édes kakaós keksz
és 10 dkg margarin na és persze egy torta forma is lehetőség szerint 20 cm átmérőjű legyen sajnos nekünk épp az nincsen így egy jóval nagyobba készítettük el.
Majd elfelejtettem a Málnazselét:
3-4 dl málnadzsem
2 g zselatin
pici víz

Először is ledaráltuk a kekszeket majd beletettük a tortaformába majd az első réteg hozzávalóit jól eldolgoztuk és azt is beleöntöttük a torta formába és irány a hűtő 2 óráig.Majd az eper lekvárt is elkészítettük 2 g zselatint adtunk hozzá és egy pici vizet amikor letelt az a néhány óra ráöntöttük a torta első rétegére és szépen el simítottuk. Majd visszatettem a hűtőbe úgy 1-2 órára. Ezalatt a vacsi is készen lett. Elkezdtük a 2 réteget is összedolgozni és mikor letelt a 2 óra ezt is ráöntöttük a tortára és ujjba 2 óra várakozás után, a tetejére ráöntöttük a már megolvasztott csokit és kész is.Visszatettem a hűtőbe, hogy a csoki a tetején hadd dermedjen meg és el aludtunk.:) így a torta nem csak 2 órát állt.:))

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett a torta eperlekvárral is. Főleg, hogy saját készítésű. Köszönöm, hogy belinkeltél, és örülök hogy nektek is ízlett a torta KEDVES BARÁTNŐM!!!:)

    VálaszTörlés
  2. Szia Gizi:) Igen nagyon fincsi de mégse lett olyan szép mint a tiéd.:) és, hogy belinkeltem a blogod az alap!
    Szép napot kívánok neked!

    VálaszTörlés